Notice: Undefined variable: html in /home/access/public_html/plugins/content/fastsocialshare/fastsocialshare.php on line 201

Ανοιξιάτικη... checklist

Κι ενώ ακόμα είμαστε στις πρώτες μέρες της άνοιξης, ο καιρός φέτος φρόντισε να νομίζουμε ότι είναι ήδη εδώ από τα μέσα Φεβρουαρίου. Όπως κάθε χρόνο λοιπόν, έτσι και φέτος έχουμε το …ετήσιο τελετουργικό καθαρισμού.  Έτσι, αποτινάσσουμε την σκόνη του χειμώνα και ετοιμαζόμαστε για τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού που έρχεται.

Να σας θυμίσω λοιπόν μερικά πράγματα που θα πρέπει να εκτελούνται ημι-τακτικά σε ένα δίκτυο υπολογιστών της εταιρείας σας ή ακόμα και του σπιτιού σας.

Τα 4 βασικά σημεία ή αλλιώς Άνοιξη-Checklist:

 

1. Απογραφή όλων των στοιχείων/μονάδων του δικτύου μαζί με τα περιφερειακά τους.

Κάθε εταιρεία θέλει να μεγιστοποιήσει την απόδοση των επενδύσεων σε τεχνολογία. Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι να διατηρήσει μια ακριβή απογραφή των στοιχείων hardware & software, ώστε να είναι σε θέση να κάνει μία διαχείριση της διαδικασίας αντικατάστασης προσεκτικά. Μια εξαμηνιαία αναθεώρηση του υλικού και λογισμικού μπορεί να βοηθήσει ώστε να διασφαλιστεί ότι:

• Το πιο παλιό υλικό αντικαθίσταται πρώτο.

• Εντοπίζονται ευκαιρίες για αναδιάταξη  του υλικού εντός της εταιρείας.

• Τα λογισμικά έχουν τις κατάλληλες άδειες χρήσης και υποστηρίζονται σωστά.

• Μια ενημερωμένη λίστα των στοιχείων του υλικού, με σειριακούς αριθμούς, είναι διαθέσιμη για σκοπούς ασφάλειας ή και ασφάλισης τους .

• Η επισκευή ενός μηχανήματος είναι πολύ πιο εύκολη και λιγότερο χρονοβόρα όταν υπάρχουν όλα του τα στοιχεία από πριν.

Μπορείτε να ξεκινήσετε μία τέτοια διαδικασία μόνοι ή με την βοήθειά μας. Έχουμε τα εργαλεία και την απαραίτητη τεχνογνωσία για να δώσουμε μία πλήρη απογραφή όλου του υλικού και λογισμικού της εταιρίας σας.

 

2. ΔΟΚΙΜΗ αντιγράφων ασφαλείας σας σε διαδικασία επαναφοράς

Ανεξάρτητα από τη μέθοδο που χρησιμοποιείτε για την προστασία των κρίσιμων δεδομένων της επιχείρησής σας, είναι σημαντικό ότι έχετε μια δοκιμασμένη  και επαληθευμένη διαδικασία επαναφοράς. Δυστυχώς, πολλές εταιρείες περιμένουν μέχρι να συμβεί μια απώλεια δεδομένων για να ανακαλύψουν  ότι η  διαδικασία επαναφορά των backup τους δεν λειτουργεί όπως πρέπει.

Η πολυπλοκότητα της δοκιμής σας θα εξαρτηθεί από το μέγεθος και την πολυπλοκότητα της δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας σας. Αν δεν είστε σίγουροι για το πότε ηταν η τελευταία φορά που ελέγχτηκε η  διαδικασία επαναφοράς ή πώς να αναλάβουν μια δοκιμή, ρωτήστε το διαχειριστή του συστήματος σας , τον παροχέα υπηρεσιών που συνεργάζεστε ή καλέστε μας, ώστε να φτιάξετε ένα πρόγραμμα δοκιμής της επαναφοράς.

 

3. Έλεγχος σε Λογαριασμούς χρηστών και δικαιώματα φακέλων

Ενώ η μεριζόμενη πρόσβαση σε φάκελους  είναι ένα ουσιαστικό μέρος της εργασίας σε ομάδες γραφείου, μπορεί επίσης να δημιουργήσει ανησυχίες γύρω από την ασφάλεια της επιχείρησης αλλά και την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Αλλαγές στους υπαλλήλους (νέες προσλήψεις, απολύσεις  και προαγωγές), καθώς και η ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους ασφαλείας. Αφιερώστε λίγο χρόνο για τη διεξαγωγή ελέγχου στα δικαιώματα των κοινόχρηστων φακέλων σε server αλλά και workstations όπως επίσης σε λογαριασμούς χρηστών. Είναι λίγο χρονοβόρα διαδικασία αλλά είναι μία απαραίτητη εργασία για την σωστή διαχείριση της ασφάλειας των δικτύων και των δεδομένων σας.

Εδώ είναι μερικά στοιχεία τα οποία θα πρέπει να εξεταστούν κατά την αξιολόγησή σας:

• Οι ανενεργοί λογαριασμοί έχουν αφαιρεθεί από το δίκτυο της εταιρείας;

• Είναι η πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα της εταιρείας (οικονομικά αρχεία, ενημέρωση των εργαζομένων, κλπ) ανοιχτή μόνο σε εκείνους τους χρήστες που πρέπει να έχουν πρόσβαση;

• Αν οι εργαζόμενοι είχαν μια αλλαγή των ρόλων ή ευθυνών, έχουν τα δικαιώματα του φακέλου τους, έχουν ενημερωθεί οι λογαριασμοί ώστε να αντικατοπτρίζει αυτές τις αλλαγές;

• Μήπως ευαίσθητα δεδομένα εσφαλμένα αποθηκεύονται σε μη ασφαλή κοινόχρηστες θέσεις στο δίκτυο ή σε κάποιο δίσκο;

 

4. Φυσικός καθαρισμός μονάδων και περιφερειακών

Ερχόμαστε φυσικά στην τέταρτη αλλά πολύ σημαντική διαδικασία που είναι αυτή του καθαρίσματος του υπολογιστή από σκόνες και βρωμιά που συνήθως επικάθεται με τον καιρό στο εσωτερικό του. 

Επειδή χρειάζεται να ανοίξει ο υπολογιστής (σταθερός ή φορητός) η γνώμη μου είναι οτι καλό θα ήταν να το κάνει κάποιος με εμπειρία. Παρ' όλα αυτά η γενική διαδικασία έχει ως εξής:

• Απενεργοποιήστε και αποσυνδέσετε τον υπολογιστή (καλώδια, περιφερειακά κλπ).

• Αφαιρέστε το περίβλημα του υπολογιστή (κατευθύνσεις πρέπει να υπάρχουν στο εγχειρίδιο του υπολογιστή σας). Συνιστάται να φέρετε τον υπολογιστή σε εξωτερικό σημείο και όχι μέσα στο δωμάτιο/σπίτι/γραφείο σας, γιατί στο επόμενο βήμα θα υπάρχει πολλή σκόνη.

• Χρησιμοποιήστε αέρα για να καθαρίσετε τη σκόνη από τα ανοίγματα εξαερισμού καθώς και τους ανεμιστήρες που υπάρχουν μέσα στον υπολογιστή. Αέρας σε πίεση υπάρχει στο εμπόριο αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και κάποιο φυσητήρα αλλά όχι από κομπρεσερ, σαν αυτά που έχουν τα βενζινάδικα πχ, γιατί μαζί με τον αέρα ψεκάζουν και νερό. Φυσάτε πάντα με σύντομες ριπές αέρα και προσέχετε να μην γυρνάνε πάρα πολύ οι ανεμιστήρες. Καθαρίζετε όλη τη μητρική, τις ψήκτρες και γενικά όλο το κουτί. Αν η σκόνη έχει κολλήσει καλό θα είναι να χρησιμοποιήσετε ένα πινέλο πριν φυσήξετε ώστε να μπορεί να φύγει εύκολα με τον αέρα. Προσπαθήστε να αποφύγετε οποιαδήποτε άμεση φυσική επαφή με οποιαδήποτε κυκλώματα στον υπολογιστή.

• Βάλτε το καπάκι του υπολογιστή στη θέση του και τοποθετήστε τον όπως ήταν αρχικά.

• Καθαρίστε με ένα πανί νοτισμένο το πληκτρολόγιο και το ποντίκι. Το πληκτρολόγιο μπορείτε να το γυρίσετε ανάποδα και με απαλά χτυπήματα να αφαιρέσετε σκουπιδάκια που έχουν εισχωρήσει μέσα στα πλήκτρα.

• Για την οθόνη σας χρησιμοποιείστε ένα καθαρό βαμβακερό πανί το οποίο είναι ελαφρά νοτισμένο με νερό. Δεν πιέζουμε πολύ την επιφάνεια της οθόνης αλλά κάνουμε απαλές κινήσεις ώστε να μην της κάνουμε ζημιά.

 

Εάν χρειάζεστε βοήθεια, ή θα θέλατε να μας μιλήσετε περισσότερο για τις δικές σας ανάγκες και το πώς δουλεύουμε με εταιρείες ώστε να  απλοποιήσουν τη διαχείριση της τεχνολογίας τους, κάντε μας ένα τηλέφωνο, στείλτε μας ένα mail ή ένα μήνυμα. Εμείς θα χαρούμε να σας ακούσουμε.